3 tips om jouw bedrijf te laten groeien

Jouw product of dienst verkoopt goed en je onderneming draait prima. Dan is het tijd voor de volgende stap: groei van je bedrijf. Door jouw bedrijf te laten groeien kan je meer klanten helpen, meer omzet draaien en meer impact maken. Breng allereerst in kaart waar jouw bedrijf nu staat en waar jij naartoe wilt. Als je jouw onderneming wilt laten groeien, wil je daar jouw volledige focus naar uit laten gaan. Stel dus een duidelijk doel. Hoe snel wil je groeien? Waar wil je staan over 3 maanden, 1 jaar, 5 jaar?

 

Wij hebben een aantal handige tips om jouw bedrijf te laten groeien die je direct toe kunt passen. Blijf altijd evalueren hoe het gaat, zodat je tijdig bij kunt sturen als dit nodig blijkt.

 

Product of dienst met een USP

Jouw product of dienst moet een Unique Selling Point, oftewel USP, hebben. Wanneer je de USP's duidelijk hebt, kan jij jouw product of dienst in de markt zetten en weten potentiële klanten waarom ze voor jou moeten kiezen. USP’s zijn onderscheidend, waardoor jouw bedrijf anders is dan de concurrent. USP's kun je zien als unieke argumenten voor de klant die ervoor zorgen dat het product of de dienst bij jouw bedrijf wordt afgenomen. Als jij geen USP's hebt, val je niet op tussen de concurrentie en weet je niet goed hoe je jouw eigen product moet verkopen en aan wie. Hierdoor is de kans kleiner dat de klant kiest voor jouw product of dienst.

 

Bepaal altijd de USP’s met je doelgroep in je achterhoofd. Welk probleem los jij op met je dienst of product? De UPS wordt door meer en meer bedrijven aangeduid als Unique Buying Reason (UBR). Het is belangrijk om altijd kritisch te blijven kijken naar jouw product of dienst. Valt ergens een verbeterslag te maken? Kan het bijvoorbeeld sneller, beter of efficiënter? Kun je iets weghalen om het simpeler te maken of iets toevoegen om het klantgemak te vergroten?

 

Unieke huisstijl

Jij hebt een sterke huisstijl nodig voor jouw bedrijf. Je huisstijl begint bij een sterk en onderscheidend logo, dat je gebruikt op al jouw uitingen. Daarnaast moet je nadenken over het lettertype, kleurgebruik en de opmaak. Een duidelijke huisstijl biedt een stukje herkenbaarheid, professionaliteit en zorgt ervoor dat jij je kan onderscheiden van de concurrent. Zo zien (potentiële) klanten vaak eerst je website, een folder of visitekaartje. Al deze elementen bevatten jouw huisstijl, waardoor een unieke huisstijl ervoor zorgt dat je een goede eerste indruk maakt.

 

Denk ook aan de kracht van herhaling. Mensen die vaak jouw huisstijl onder ogen krijgen, weten jouw bedrijf na een tijdje snel te herkennen. De huisstijl vormt dus een belangrijk herkenningspunt en kun je gebruiken in al jouw marketinguitingen. Gebruik bijvoorbeeld kartonnen doosjes met logo om op te vallen in de schappen, bedruk relatiegeschenken met je eigen logo, gebruik de huisstijl op flyers en posters en laat de huisstijl ook terugkomen in jouw social media uitingen.

 

Benut de kracht van social media

Als je wilt groeien met jouw bedrijf, is het genereren van nieuwe leads essentieel. Wanneer je voldoende leads hebt verzameld, kun je op een gegeven moment deze prospecten warm maken voor jouw product of dienst en ze omzetten naar klanten. Je kunt op tal van manieren leads genereren, waaronder via social media. Social media biedt gigantisch veel kansen om te groeien, zowel voor kleine ondernemingen als grote bedrijven. Via Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram kan jij op een laagdrempelige manier nieuwe leads bereiken en het contact met je huidige klanten onderhouden.

 

Daarbij biedt social media zeer veel relevante data die doorgaans gratis in te zien is. Omdat social media zo'n breed publiek bereiken, is het allereerst zaak om de juiste doelgroep te bereiken. Dit doe je door consequent content te plaatsen in een bepaalde stijl, aansluitend bij de wensen van jouw doelgroep.

Posted in:

0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *
🍪 Cookie instellingen
Packlinq maakt gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website zo aangenaam mogelijk te maken. Gaat u akkoord met deze cookies?